سه‌شنبه، مهر ۲۳، ۱۳۸۷

خونه خاله کدوم وره؟

الآن بیشتر از ده ساله که من گواهینامه دارم و حدود 8 ساله که جدی رانندگی میکنم. پنج سال هم هست که در امارات گواهینامه گرفتم ورانندگی میکنم . اما ادرس یابی وجهت یابی من به نسبت این همه پشت فرمون نشستن خیلی رشد نکرده.
به زبون ساده یعنی من در آدرس پیدا کردن و آدرس دادن و خلاصه این جور مسائل چیزی در حد افتضاح هستم.
نتیجه اش اینه که من همه جا از طریق تابلوهای نشانی راهم را پیدا میکنم.
توی تهران چون سالها زندگی کردم کار یک کم راحت تره . به علاوه که خیابونها خیلی تغییر پیدا نمیکنه و از همه مهمتر اینکه تمام کوچه خیابانها اسم دارند.
یعنی وقتی یکی از من بپرسه آدرس خونت کجاست ؟
من به راحتی جواب میدم : سیدخندان - جلفا- کوچه چلچله- کوچه پروانه
اما اگر در امارات یا همین دبی خودمون کسی بپرسه آدرس خونت کجاست ؟ اگر داخل یکی از این شهرکهای اطراف دبی باشه یا میگی منطقه فلان -ساختمان فلان که خوب این خوبه و راحته
اما وای به حالت که خونت داخل شهر باشه
مثلا میگی خیابان مکتوم - بعد از مرکز خرید الغریر- - چراغ راهنمای دوم - بعد از هتل رامی - سمت راست- سر کوچش یه رستوران عربی - ته کوچه ساختمان سفید

اینایی که گفتم واقعیته. یعنی اینجا فقط خیابانهای اصلی اسم دارند و بقیش با همین نشونه ها که گفتم جهت یابی میشه.
حالا وضعیت من را میتوننین با اون استعدادی که در پیدا کردن آدرس بهتون گفتم تجسم کنید.

اما قسمت دوم اینه که اینجا هر ساعت در خیابان ها و مناطق دبی ساخت و ساز و تغیرات انجام میشه. یعنی خیابونی که تا دیروز دو طرف بود. امروز صبح سرشو بستند. . . و یک طرف شده.

یادمه یه بار همون اوایل که توی تهران رانندگی را شروع کرده بودم. میخواستم از خیابان شهر ارا برم تجریش دانشگاه- اما سر از هفت تیر درآوردم- پلیس جلوم را گرفت که خانوم اینجا طرح ترافیکه!!! بهش گفتم من میخوام برم تجریش. کلی پلیسه خندید نه تنها راهنماییم کرد که جریمم هم نکرد.
. اما اینجا راننده تاکسیهاشم راه ها را بلد نیستند.

10 Comments:

At ۵:۲۶ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

واقعن درسته اورا جان.اما نمیدونم من راحت همه جا رو بیدا میکنم شاید چون خیلی دقت میکنم.ولی در مورد ادرس دادن درست گفتی.هر چند به نظرم میاد که برای کوچه ها شماره گذاشتن یا شاید هم من اشتباه میکنم..ولی من خودم هم وقتی میخوام آدرس بدم از بانک روبروی خونه و هتل کنار ساختمون استفاده میکنم...مثل الان که میگم بغل هتل کونکورد.

 
At ۹:۵۷ بعدازظهر, Blogger آورا said...

این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

 
At ۹:۵۹ بعدازظهر, Blogger آورا said...

معصومه جان اینجا کوچه ها شماره داره که اون هم به خاطر شناسایی شهرداری است. وگرنه در ادرس دهی کار بردی نداره.
آدرس پیدا کردن یک کم استعداد میخواد . که از قرار من ندارم :)

 
At ۱۱:۲۴ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

دوبی رو راست می‌گی. پیدا کردن آدرس توش دردسری هستش. من که پیاده راحت‌‌‌تر بودم اونجا. البته خوبه که تاکسی هم هست و هر جا
گیر کنی می‌شه یه تاکسی گرفت. یک دفعه اونجا تاکسی سوار شدم. طرف هندی بود. آدرس رو دادم نفهمید. دوباره آدرس دادم باز نفهمید. سر از یه جایی در آوردیم و وقتی داشتم پیاده می‌شدم گفت تو زبانت مشکل داره!!! خواستم بگم من نوزده سال هست که در آمریکا هستم و اونجا چطور زبونم رو همه می‌فهمن. حالا یه دفعه رسیدم اینجا زبانم مشکل پیدا کرده؟ بیشتر خنده‌ام گرفته بود تا چیز دیگه. این هم از داستان من در دوبی. روزهات شاد آورای نازنین.

 
At ۱۱:۵۶ بعدازظهر, Blogger ... said...

آورا جان چند وقت پیش اینجا داشتند یک برنامه تو تی وی نشون میدادند دقیقا در مورد همین موضوع که خانومها جهت یابیشون اصلا خوب نیست و خیلی جالب بود که وقتی آدرس جایی رو از خانومها میپرسیدن خانومها خیلی مشکل داشتند . ولی برام خیلی عجیبه که تو دبی کوچه ها و خیابونهای فرعی اسم و رسم ندارند . آخه این عربها تا همین بیست سال پیش با شترهاشون تو کوچه و خیابونهای شنی اینور و اونور میرفتن . هفته پیش یک فیلم کوتاه دیدم در مورد سی سال پیش دوبی ...بیابانی بود برهوت . بگذریم باز خوبه که اصلا رانندگی میکنی . من که هنوز گواهینامه هم ندارم و پیاده و با قطار و اتوبوس خیلی بهتر میتونم مسیرم رو پیدا کنم , البته خوشبختانه اگر اینجا بودی مشکلی نداشتی جون این آلمانیها مملکتشون پر تابلو و نشونیه . سبز باشی .

 
At ۱۲:۵۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

توی یک سمینار علمی راجع به تفاوتهای زن و مرد شرکت داشتم که عدم تشخیص جهت و مسیریابی ضعیف رو یکی از ویژگیهای مغزی خانوم ها مطرح میکرد. پس همدردیم اما در مورد امارات جالب بود... خب به جاش اینجا خیابونها و کوچه ها با اسامی مشابه زیادند و آدم کارکشته رو هم به خطا میندازن

 
At ۱۲:۵۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

توی یک سمینار علمی راجع به تفاوتهای زن و مرد شرکت داشتم که عدم تشخیص جهت و مسیریابی ضعیف رو یکی از ویژگیهای مغزی خانوم ها مطرح میکرد. پس همدردیم اما در مورد امارات جالب بود... خب به جاش اینجا خیابونها و کوچه ها با اسامی مشابه زیادند و آدم کارکشته رو هم به خطا میندازن

 
At ۶:۴۸ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

درود بر تو آورا جان

همین دیدت نیز جای سپاسگذاری از خدا داره عزیزم

بدرود

 
At ۸:۴۱ قبل‌ازظهر, Blogger MHMD Moeini said...

این که راننده تاکسی های دبی هم بعضی وقت ها نمی دونن باید کجا برن برام اثبات شد! /ا

 
At ۱۰:۲۴ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

چند روز پیش رفته بودم جات خالیییی دم فرهنگسرای ارسباران. جات خالی جات خالی...

 

ارسال یک نظر

<< Home