پنجشنبه، مهر ۰۶، ۱۳۸۵

یک سئوال

"حسرت" یا " پشیمانی" ؟؟
شما کدام را انتخاب میکنید؟
****
پ.ن: فکر میکنم ارتباط این دو کلمه خیلی نیاز به توضیح نداشته باشه. ولی برای اطمینان.چون چند وقتی است که دارم به این قضیه فکر میکنم و برام سوال شده اینجا یک کمی توضیح میدهم .
مثلا اگر حس کنید گفتن چیزی به کسی ممکن است براتون حس پشیمونی بیاره و نگفتنش حسرت اون حرف رو روی دلتون بذاره؟
یا یک کاره خاص؟
مثل ابراز علاقه به کسی که ممکنه تو ذوقتون بزنه!
یا تغییر شغل دادن در شرایطی خاص؟
یا خریدن و نخریدن چیزی؟
رو انداختن به کسی؟ و.......
*************
من تقریبا همیشه حسرت را انتخاب میکردم.چوت اصولا اهل ریسک نیستم.و یک سری اخلاق های خاص خودم دارم. اما چند وقته شدیدا نظرم داره عوض میشه

24 Comments:

At ۵:۲۰ بعدازظهر, Blogger ... said...

راستش رو بخوای هیچکدوم ولی اگر باید یکی رو انتخاب کنم پشیمانی ...جون حسرت خوردن بعدش پشیمانی میاره و از بدترین دردهای روز زمینه . سبز باشی.

 
At ۵:۲۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

الهه باد چه سوال سختي پرسيدي؟ من بايد فكر كنم....

 
At ۶:۳۱ بعدازظهر, Blogger آشپزباشی said...

فقط همين‌ها موجوده؟ نميشه ما يه فنجون قهوه انتخاب کنيم و يکي دو تا دونه شيريني خشک کم شيرين و سبک و تازه؟
;-)

 
At ۹:۴۱ بعدازظهر, Blogger آورا said...

شهره جان چون خاطراتت را کامل خواندم. چوابی که دادی برام قا بل درک است. و میدونم به همین عمل میکنی.

 
At ۹:۴۴ بعدازظهر, Blogger آورا said...

آشپزباشی عزیز در کنار آن قهوه و شیرینی . اگر مجبور باشید کاری را بکنید که نتبجه اش احتمالا پشیمانتان میکند و نگفتنش حسرت به دلتان میگذارد.کدام را انتخاب میکنید.؟

 
At ۱:۲۱ قبل‌ازظهر, Blogger گوشزد said...

من حسرت را انتخاب می‌کنم هر چند می‌دانم که پشیمان خواهم شد!

 
At ۱:۳۹ قبل‌ازظهر, Blogger آورا said...

گوشزد جان کار سختی است . که یک عمر بخواهی کاری را بکنی و حسرت به دلش باشی و تازه هر لحظه حس پشیمانی را هم به دوش بکشی.

 
At ۱۰:۵۸ قبل‌ازظهر, Blogger گوشزد said...

آورا جان سلام
یک ایمیل برایت فرستادم

 
At ۱۲:۲۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

با اين توضيحات بايد بگم كه من پشيماني رو تجربه كردم حالا شايد دقيقا برعكس تو برم از اين به بعد حسرت بخورم! شايد بهتر باشه!

 
At ۸:۳۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

من پشیمانی رو انتخاب میکنم .توی پشیمونی لا اقل خودم از شک تردید در میام اما حسرت دوست ندارم.

 
At ۱۰:۲۶ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سوال سختيه حسرت يا پشيماني؟؟...ولي به نظر من پشيماني بهتر است مرگ يك بار شيون هم يك بار چون تو حسرت بارها و بارها ادم مي ميرد

 
At ۱۱:۵۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

dar morede matlabet...man ham mamoolan hasrat keshidam vali akhiran khili rok va rahat shodam .
pashimani ro bishtar az hasrat tarjih midam! Omid

 
At ۱۱:۲۳ قبل‌ازظهر, Blogger آشپزباشی said...

تا حال که بين اين دو بيشتر آن را که حسزت به دل می‌گذارد انتخاب کرده‌ام. از تو چه پنهان خيلي هم از اين بابت پشيمان نيستم
;-)

 
At ۱۲:۴۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

شايد پشيموني اي تو كار نباشه؟!
ولي ترجيح مي دم حسرت چيزي رو نخورم...

 
At ۲:۲۴ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

نمي دونم. من احتمالاً حسرته رو ميخورم كه مقوي تر و كامل تره. تازه توش احتمالاً پشيموني هم داره.اما اگه از همون اول يه باركي « پشيموني» رو انتخاب كنم ممكنه تا آخر عمر در حسرت «حسرت خوردن » بمونم. ولي جدي جدي سؤال سختيه ها. بايد يه كم فكر كنم.
...
اي بابا فكر كنم خوراك فكر پاييزمو جور كردي هاهاها

 
At ۸:۵۲ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام بر الهه خانم گل دوست عزيز و بسيار گرامي .
ممنون از لطف بي كرانتان .
من هم بيشتر اهل حسرتم
و البت اهل آهنگ هاي مرايا كري كه الانه و هميشه پاي كامپيو باهاشون حال ميكنم.
لذت بردن از اونچه كه داريد را فراموش نكنيد بخصوص تندرستي كه بزرگترين ثروت‌هاست
به همه با صداي بلند سلام كنيد

 
At ۸:۵۲ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام بر الهه خانم گل دوست عزيز و بسيار گرامي .
ممنون از لطف بي كرانتان .
من هم بيشتر اهل حسرتم
و البت اهل آهنگ هاي مرايا كري كه الانه و هميشه پاي كامپيو باهاشون حال ميكنم.
لذت بردن از اونچه كه داريد را فراموش نكنيد بخصوص تندرستي كه بزرگترين ثروت‌هاست
به همه با صداي بلند سلام كنيد

 
At ۸:۵۵ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس said...

راستش بستگی داره به شرایط گاهی پشیمونم گاهی حسرت می خورم.
ولی چیزی که باعث بهتر شدن میشه همون پشیمونیه. حسرت زیاد کارکردی نداره جز در موارد احساسی

 
At ۹:۵۳ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس said...

برای من پشیمونی بهتره چون میدونم اقلا سعی کردم و نشده ولی اینکه همیشه پشت سرم رو نگاه کنم و حسرت بخورم که اگر میکردم حالا چجوری شده بود بیشتر عذابم میده. با حسرت هیچوقت جواب قطعی ندارم که بدونم آخرش چی شده و با نتیجه کنار بیام ولی با پشیمونی اقلا میدونم نتیجه چی بوده و یه جوری باهاش کنار میام. در مورد خرید ولی حسرت رو انتخاب میکنم چون اصولا اهل خرید نیستم و کلا حسرت چیزی به دلم نمیمونه.

 
At ۱۰:۲۶ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس said...

salam, pashimani.
http://review2.blogfa.com

 
At ۱:۱۷ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

تا سال پیش همین موقع پشیمانی اما حالا شاید حسرت رو ترجیح بدم. شاید گذرا باشه شاید همیشگی

 
At ۴:۱۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

راستش رو بخواین تا حالا هیچ کدوم از این دو تا حس برام پیش نیومده. بنابراین فقط می تونم برای تغییر ناگهانی نظرتون، ابراز نگرانی کنم و آرزو کنم دو ساعت دیگه نظرتون به همون نظر قبلی برنگرده ...

 
At ۱۰:۲۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

be nazare man adam bayad baraye risk haye ehtemalie zendegish pishbini karde bashe ta vaghti pish umad hasrat nakhore.
bazi vaghta omkene forsat haye khubi ro az dast bedim.

 
At ۶:۳۰ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام، تاخیررا ببخشید.
این سوال شما به نظرم همان داستان جبرواختیاراست. ببین آدم به خاطراینکه حق انتخاب را برغریزه برگزید ازبهشت رانده شد وبه همین دلیل همه فرشتگان ناگزیرازتعظیم دربرابراوشدند.
(آسمان بارامانت نتوانست کشید - قرعه فال به نام من دیوانه زدند)
آدم حق انتخاب دارد وباید تصمیم بگیرد وتصمیم گرفتن وانتخاب سخت است است ومسئولیت دارد وباید عواقبش را - هرچند دردناک - پذیرفت.
بنابراین سخن این نیست که درانتخاب بین حسرت وپشیمانی کدامیک بهتراست، بلکه دراین است که هرکدام را انتخاب کنیم باید بهایش را بپردازیم.

 

ارسال یک نظر

<< Home