چهارشنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۵

تشکر نامه

نامه به سر روری سرزمین آفتاب ،.
با عرض سلام خدمت جناب آقای روری
غرض از نوشتن این نامه ابراز تشکری بود بابت لذتی که از سفر پنج روزه ام در لندن برده ام.
میدانید من از قدیم کشور انگلستان را دوست داشتم. کشوری با هوای ابری و قلعه ها ی سنگی. آن چیزهایی که در فیلمها و کتابها دیده و خوانده بودم.
آن مردم دقیق و منظم با آن لهجه غلیط که گویی هیچ چیز نمیتواند اصالتش را از بین ببرد.
...
همیشه دوست داشتم انگلیس و به خصوص لندن را ببینم.ببینم آیا آنچه در نوشته ها و عکسها هست آیا در واقعیت هم وجود دارد؟!
و هفته پیش رفتم و دیدم.
هرچند من لندن را در هوایی کاملا آفتابی دیدم اما بسیاری چیزها همانطور بود که من انتظارش را داشتم.
جناب سر،
من از هوای تمییز لندن ، از شهر تمییز لندن ، و از مردم مودب لندن بسیار لذت بردم.
از اینکه هر کدامشان در هر شرایطی به انسان کمک میکنند تا راهش را پیدا کند.میدانید من در لندن حس کسی را داشتم که مهمان یک صاحب خانه بسیار منظم است که حواسش به هم چیز هست.
من در این پنچ روز لندن تاریخی را دیدم. و از از خانه ها و بناهای قدیمی با آن گلدانهای پر از گل. از کلیساهای قدیمی با درهایی که به روی همه باز بود.از تک تک انچه که در این سالها در حفظ و بازسازی و نگهداریشان کوشش شده ،لذت یردم.
ازدیدن اسب سوارانی که داخل خیابانها به راحتی حرکت میکردند و چراغ راهنمایی خاص خودشان را داشتند بسیار تعجب کردم.
از پرندگان و سنجابهایی که ازمن فرار نمیکردند نیز.
....
جناب روری ، من دوست ندارم لندن را با هیچ جایی مقایسه کنم.
لندن را با خودش مقایسه میکنم و میگویم که دوستش دارم.به عنوان شهری که پنج روز پذیرای من بود و زیبا بود.
جناب روری از شما به عنوان یک شهروند انگلیسی متشکرم که لحظات زیبایی را در لندن به من بخشیدید.
آورا

18 Comments:

At ۱:۳۱ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

خانم هميشه به گردش
بوس بوس
غرض اول نامه رو درست كن لطفا نوشتي قرض

 
At ۱:۵۶ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام خوشحالم خوش گذشته

 
At ۲:۱۵ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

کلیساهی منظور کلیساهای!
خوشحالم که خوش گذشته همیشه به گشت و گذار ولی انگلیسی ها یه غرور کاذب دارن!

 
At ۲:۲۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام آورا جان. چه خوب كه بهت خوش گذشته . من هم شنيده ام جاي خوبيه. لهجه شون رو هم بر خلاف نظر خيليا دوست دارم. چه خوب كه يادي هم از روري كردي. روري و هاله مدتهاست اونطرف ديوارند و لاجرم خبري ازشون نيست.

 
At ۲:۲۴ بعدازظهر, Blogger آورا said...

غلط های دیکته ای را ببخشید. چون کیبوردم فونت فارسی نداره با تمام دقتی که میکنم بازم توش خرابکاری میشه

 
At ۲:۳۰ بعدازظهر, Blogger آورا said...

سانی جان من فکر میکنم مردم انگلیس حق دارند که مغرور باشند. به عیلی از علتها.
آبچینوس چان من هم زبانشان را و لهجه شان را دوست دارم. خیلییییییییی

 
At ۳:۳۵ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

من قربون تو برم عزیزم با این‌‌همه
مهربونی‌ات - خوب بودن وقتی مجبور نیستی خوب
باشی. X

دل‌ام برای خیلی چیزای انگلیس تنگ شده و
الان دقیقا" خیلی‌هاشون رو به یادم
آوردی. از همه مهم‌تر ادب مردم.

عزیزم وقتی روری برسه حتما" براش اینارو
که نوشتی ترجمه می‌کنم.

مهربون من. xxx

 
At ۵:۲۴ بعدازظهر, Blogger MHMD Moeini said...

سلام. همیشه به سفر و خوشی /// در مورد 11 سپتامبر کاش بیشتر توضیح داده بودی. قطعا بن لادن تنها متهم این فاجعه نیست هر چند او ماشه را چکانده

 
At ۷:۳۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

salam aoraa jan

khili khosh halam ke behet khosh gozashte.hamishe be safar va omidvaram hamishe khosh bashi.

 
At ۱۱:۱۷ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

خوش باشی منم مسافر کوچک میشم ولی لندن را دوست ندارم

 
At ۱:۳۴ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس said...

البته این از خانومیته که یه تشکر اینجوری به روری مهربان زدی ولی بنظر من لندن برای دو سری آدم اینقدر قشنگه یک سری که اونو وطنشون میدونن و یک سری که توریستن. البته من هم اصالت و پارکهاشو دوست دارم ولی خیلی چیزاش هست که دوست ندارم.

 
At ۲:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger ... said...

سلام آورا جان من لندن رو ندیدم . اینجوری که تعریف کردی مثل اینکه باید رفت و دید. سبز باشی.

 
At ۲:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger ... said...

سلام آورا جان من لندن رو ندیدم . اینجوری که تعریف کردی مثل اینکه باید رفت و دید. سبز باشی.

 
At ۲:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger ... said...

این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

 
At ۲:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger ... said...

این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

 
At ۲:۰۲ قبل‌ازظهر, Blogger ... said...

آورا جان ببخش که این کامنتم چند بار رد شد . اشکال از بلاگر بود که من فکر میکردم کامنتم رو رد نکرده . ببخشید خودت زحمت بکش و زیادیهاش رو پاک کن . سبز باشی.

 
At ۱۱:۴۹ قبل‌ازظهر, Blogger گوشزد said...

بابا قابلی نداره...این خاله هاله منو هم دعوت کرده یک ماه برم استرالیا خیلی هم خواهش کرده گریه هم کرده که اگه نیایی خودمو می‌کشم...من هم به خاطر نجات جان یک انسان مجبورم رنج سفر رو تحمل کنم و دو سه ماه برم پیشش!! و تا مطمئن نشوم که خودش رو نمی‌کشه بر نمی‌گردم

 
At ۱۰:۰۶ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

آورا جان آیا تونستی رائیکا رو هم ببینی؟ آیا ازش خبر داری؟

 

ارسال یک نظر

<< Home