پنجشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۶

چند سئوال واجب و فوری

از دوستان عزیزی که در ایران هستند و دوستان خارج از کشوری که در رابطه با مشمولین سربازی و نظام وظیفه و معافیت اطلاعاتی دارند یا میتوانند بگیرند خواهش دارم به چند تا سئوال من اگر میشه جواب بدهند
***
برادر من 5 سال و 6 ماه است که درآمریکا زندگی میکند. متولد8 بهمن 1368 است. تک پسر است و پدرم هم بالای 60 سال دارد. به علاوه برادرم هنوز محصل دبیرستان است.
حالا سئوال من این است
1- آیا اصلا برادر من مشمول به حساب میاید؟
2-آیا میتواند در تابستان امسال برای 1 ماه ایران بیاید؟
3-اگر میتواند آیا باید مدرک خاصی همراه داشته باشد یا کار خاصی انجام دهد؟
4-آیا در این سن میشود برای معافیت اقدام کرد؟
5- الان کدام معافیت ها شاملش میشود

ممنون از همه دوستان که با کامنت و ایمیل به من در یافتن این جوابها کمک میکنند. تا اگر بشه امسال خانواده ام را بعد از 3 سال ببینم

7 Comments:

At ۱۲:۵۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام ... به سلامتی ان شا الله به اینجا سر بزن فکر می کنم همه جوابا رو داشته باشه:

http://www.salamiran.org/content/index.php?option=com_content&task=view&id=215&Itemid=319

 
At ۱:۱۴ بعدازظهر, Blogger ... said...

سلام آورا جان امیدوارم که به سوالهات جواب درست داده بشه . تو سه سال خانواده ات رو ندیدی و من الان پنج ساله مادرم رو ندیدم و بقیه رو هم هفت سال...عجب زندگیست . سبز باشی .

 
At ۹:۲۵ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

آورا عزيز
با سلام ..مي خواستم يه سایت عالي درباره کانادا برات معرفي کنم. اين اولين سايت فارسيه که توش همه چيز درباره مهاجرت ، تحصيل و زندگي در کانادا و شهر تورنتو با عکس هاي قشنگ نوشته شده. اگه دوست داشتي لطفا توي وبلاگت معرفيش کن. آدرسش هم اينه:
http://www.irantoronto.net
شبکه ارتباطي ايرانيان مقيم تورنتو - کانادا / ايرانتو

 
At ۹:۳۰ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام
در خصوص سربازی برادرتان آنهای که بالای 5 سال خارج از ایران هستن شمول خرید خدمت هستند
و به میلغ 5 میلیون در امارات میهش سربازی رو خرید ضمنا سئوال دیگه ای داشتی من میتونم از کنسولگری در امارات براتون سئوال کنم
موفق باشی
مهربانی
mehrabani2006@yahoo.com

 
At ۱:۱۲ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام رفیق.
برای رفتن به ایران ایشون هیچ مشکلی ندارند چون دانش آموز هستند . درباره امریکا نمیدانم چون نمیدونم ایزان در امریکا کنسولگری یا دفتری داره یا نه ، اما در کشورهای دیگه رسم بر اینه که شخص مدرکی ازایه میکنه که در حال تحصیل هستش و سفارت یک مهر میزنه توی پاسپورت ایرانی اش که الان متن اون مهر یادم نیست . اما اگر میخواستی بهت میگم. با اون مهر حتی اگه برادرتون مشمول 100% هم باشن میتونن به ایران سفر کنن و به سلامت برگردن . اما بیش از سه ماه نباید در ایران اقامت کنن.
و چون گفتید پنج سال و اندی هست که بیرون از ایران هستن مشمول خرید خدمت هستن .برای خرید خدمت افرادی که بالای سه سال مقیم خارج از ایران هستند واجد شرایط هستن .
اگر خروجشون از ایران غیر قانونی بوده مشکلی ممکنه بوجود بیاد که من نمیدونم . اما اگر وقت رو از دست ندند و برن ایران میتونن با گرفتن کفالت خانواده برای معافیت اپلای کنن.

این تقریبا همه اطلاعات من بود. اگر باز هم چیزی هیت مه فکر میکنید من میتونم انجام بدم ، ختما بهم بگید .من هم دانش آموز هستم و فیلیپن زندگی میکنم.در ضمن ما با هم دوستان مشترکی هم داریم .

بابک
yahaghi3000@yahoo.com

 
At ۱۱:۲۵ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس said...

والله اطلاعاتی در این زمینه ندارم.. ولی از اینکه وبلاگت رو پیدا کردم خوشحال شدم

 
At ۱۲:۲۳ بعدازظهر, Blogger Mahmoudi said...

نیازی به خرید خدمت نیست
هرجند برادر شما می تواند با صرف ÷نج میلیون سربلزی را بخرد ولی با توجه به این که تک فرزند پسر است می تواند به راحتی از معافیت کفالت استفاده کند

 

ارسال یک نظر

<< Home