چهارشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۸۷

روز ملی امارات



دیروز روز ملی امارات بود. 37 سال پیش توی همچین روزی شیخ زائد خلیفه وقت ابوظبی به
تمام امیر نشینهای هفتگانه پیشنهاد میده که با هم متحدشوند( دبی- ابوظبی- شارجه- راس الخیمه- ام القوین - فجیره)و یک کشور را ایجاد کنند. به همین مناسبت روز 2 دسامبر هر سال تعظیله. البته مدارس و ادارات دولتی بیشتر از یک روز تعطیلند. روز قبل از دوم دسامبر در تمام جاهای عمومی مثل بانکها و بیمارستانها به نوعی دارند جشن میگیرند. مثلا من روز اول دسامبر رفته بودم سیتی بانک. اونجا یک میز پر شکلات و شیرینیهای عربی و کیک یزدی و حلوا با چای و اب میوه و قهوه عربی گذاشته بودند. یک خانم عرب هم همونجا روی دست ملت با حنا طراحی میکرد ( کاری که در جشنها تمام اماراتیها انجام میدن) یا مثلا بانک اسلامی کلاه و جا سویچی کادو میداده.
توی خیابونها کلی ماشین میبینید که به خودشون پرچم امارات را اویزون کردند و. یا با بادکنک و ربانو اکلیل و خلاصه هر چی که بشه باهاش رنگهای پرچم امارات را نشون دادتوی خیابونا خود نمایی میکنند . شب هم توی خیابونها ویراژمیدن و بوق میزنند.
امسال بزرگترین اتیش بازی دنیا را در ابوظبی جلوی هتل امارات پالاس ( همون هتلی که عکسهاش به اسم خانه شیخ امارات همه جا ایمیل شد) برگزار کردند. که از قرار باز رکوردش قراره بره تو کتابا.

ما هم به این مناسبت روز تعطیل با چند تا از بچه های وبلاگ نویس دور هم جمع شدیم و صبحانه خوبی را در مجاورت خلیج فارس در یک هوای عالی و خنک میل کردیم.
.

4 Comments:

At ۹:۳۷ بعدازظهر, Blogger آمیز نقی خان said...

نوش جان وخوش بگذره

 
At ۱۰:۱۳ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

صبحانه نوش جان.
جشن و شادی خوبه. به هر بهونه ای میخواد باشه. ولی آدم حسابی روحیه اش عوض میشه...
آورا میشه لطفا آدرس من رو از اینکت تغییر بدی؟ یا اگه نمیخونی پاکش کنی؟ هر بار میام اینجا و میبینمش دلم میگیره...

 
At ۷:۴۱ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

اجازه خانوم...ما هم یک وبلاگ نویسیم. صبحانه کنار خلیج فارس رو هم خیلی دوست داریم. دلمون هم برای شما خیلی تنگ شده.

 
At ۶:۲۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

ه به به همیشه به خوشگذرونی

 

ارسال یک نظر

<< Home