یکشنبه، آبان ۱۹، ۱۳۸۷

دبی مال

بالاخره دوبی مال افتتاح شد . در روز 4 نوامبر با چند روز تاخیر. این مال که کنار بلندترین برج دنیا ساخته شده. داخلش یک اکواریوم بزرگ است با تعداد زیادی از موجودات دریایی مختلف . حدود 80 نوع ماهی و تعدادی کوسه.. از قرار این آکواریوم رکورد اندازه هایش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده
یک زمین پاتیناژ هم داره.
دارای 1200 تا مغازه است و بزرگترین مال دنیاست

ما روز افتتاحیه رفتیم. اما کاش نمیرفتیم. هنوز پارکینگها کاملا ساخته نشده. همه جا گچ و خاک. سیمهایی که از سقف اویزون بود و خلاصه خیلی خیلی بد. از قرار فشار زیادی اورده بودند تا بتونند توی اون روز خاص مال را افتتاح کنند . حالا چرا؟ معلوم نیست.
جمعیت خیلی زیادی امده بود تا شاید چیز جدید و چشمگیری ببینه اما واقعا به غیر از آکواریومش هیچ چیز جالب دیگه ای نداشت. از نظر زیبایی و کیفیت ساخت از خیلی از مالهای دبی زشت تر و بد تره

امیدوارم حداقل برای ژاتویه تمیز ترو خوشگل تر بشه. تا بشه توش یه دوری زد.


اینجا یک سری اطلاعات هست

در اینجا هم میتونید تعدادی از تصاویر زمان افتتاحیه را ببینید

11 Comments:

At ۲:۳۶ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

من حرفی برای نوشتن ندارم

 
At ۳:۰۵ بعدازظهر, Blogger آورا said...

شهلا جان کاملا حق داری

 
At ۳:۲۵ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

آورا جان ژاپن که بودم. یه روز دوشنبه رفتم سر کار دیدم تو خیابون پر پلیس و شلوغ وضه غیر عادی هست. یه کم پرس و چو کردم دیدیم یکی خودکشی کرده. البته اینقدر تو ژاپن خودکشی زیاد بود که دیگه خیلی جای تعجب نداشت.
پرسیدم چرا طرف خودکشی کرده؟ فهمیدم طرف مهندس پیمانکار یه ساختمان بود. قرار بود روز جمعه ساختمان رو طبق قرارداد تحویل صاحب اش بده. روز جمعه ساختمان کارش تموم نشده بود از مهندس پیمانکار از صاحب ساختمان دو روز شنبه و یکشنبه مهلت میخواد که ساختمان رو ساعت ۸ روز دوشنبه اول روز کاری بهش تحویل بده. تو این ۴۸ ساعت مهندس و تیمش هر کاری می کنند نمیتوانند ساختمان کارهای نیم تمام رو تمام کنند ساختمام رو آماده تحویل کنند. روز دوشنبه که صاحب ساختمام برای تحویل خونه میاید با جسد حلق اویز شده مهندس پیمانکار مواجه می شه.

حالا نکته جالب اش می دونی واسه من چی بود؟ این ساختمان فقط نصب پریز و برق و نظافت اش مونده بود. به دوستان ژاپنی به تعجب می گفتم این چه آدمی بود خب چرا خودکش کرده برای همچین موضوع کوچکی. این دیگه خودکشی نداره که . آنها با دهان باز نگاه می کردند می گفتند خودکشی نداره؟ این آینده شغلی اش به پایان رسیده بود. دو بار زیر قولش زده دیگه کسی بهش کار نمیداد. چه آدم خوبی بود خودکشی کرده آفرین به این شعورش. میدونی میخواهم چه نکته ای رو بگم تفاوت دیدگاه من رو که فکر می کنم چه آدم احمقی بود برای این موضوع خودکشی کرد. دو دوستان ژاپنی که با دیده تحسین و افتخار به این موضوع نگاه می کردند. فرق دیدگاه رو می بینی؟
راستی جند وقتش پیش یه گزارش کاری تو دانشگاه این جا می خواندم در مورد وضعیت خراب ساختمان سازی در دبی که چقدر وضعیت ساختمان سازی تو دبی از حد استاندارد پایان تر هست و توجه نویسنده به فاجعه ای که تو این آسمان خراش بدون استاندارد لازم رخ خواهد داد. ببخشید طولانی شد.

 
At ۶:۰۸ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام نازنین
در پاسخ به سوالت
اینجا رو بخون
http://zamaaneh.com/blog/2008/04/post_104.html

 
At ۱:۱۸ قبل‌ازظهر, Blogger ... said...

آورا جان شماهایی که در شهرهای بزرگ زندگی میکنید بخدا کمی بد عادت هم شدین . اگر اینجاپیش من بودی و میدیدی که شهر کوچک ما اصلا یک عدد مال هم نداره حالا بزرگی و کوچیکیش بخوره تو سر شهردارش بعد میدونستی من چی میگم . البته بگم که این عربها خوب کلا اگر هم ذره ایی سلیقه دارن فقط به خاطر وجود مهندسها و ارشیتکهای خارجیه , خودشون که فکر نمیکنم سلیقه داشته باشن . بگذریم اگر دفعه دیگه رفتی یاد ما بدبخت بیچاره های ده نشین رو هم بکن و خوشحال باش که باز در شهری زندگی میکنی که میتونی میون چند تا مال انتخاب کنی . شب و روزت خوش . سبز باشی .

 
At ۸:۲۶ قبل‌ازظهر, Blogger MHMD Moeini said...

مبارکا باشه ...

 
At ۱۰:۵۶ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس said...

سلام
وای آدرس پیدا کردن من تو تهران خودمون افتضاحه حالا فکر کن بیام اونجا به منم سر بزن یه سئوال دارم که خوشحال می شم جواب بدی چه دینی داری؟ چرا این دین رو انتخاب کردی؟

http://www.niyayeshyegane.blogfa.com/

 
At ۱:۱۲ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

dela:
وايييييي... از فكر زمين پاتيناژ به شوق ميام ......
و از فكر گچ و خاك ذوقم كور ميشه......

 
At ۷:۳۸ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

تست

 
At ۷:۴۰ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

واااااااای که چقدر خوشحال شدم که کامنت می گیره...چشه که گاهی ناز میکنه وگاهی اینجور مهربانانه نظراتت وثبت میکنه ؟.... اینجا که ما مال پال نداریم....صورتک نیش باز...

 
At ۷:۵۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس said...

در پاسخ به شما فقط می‌گویم که سری به http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A8%DB%8C_%D9%85%D8%A7%D9%84 بزنید.

 

ارسال یک نظر

<< Home